Tuesday, November 2, 2010

Att fånga gegga

Som synes av inlägget innan körde mina kamrater utan bakskärm och det var rätt skönt att inte göra det, och slippa skiten sprayad från nacke till bakdel. Mitt set från Crud hade dock sett sina bästa dagar så jag slog till på ett nytt set från CycraGuard. Ganska lika produkter men jag hade problem att dra år bakskärmen på Crud'en (originalskruven har gått sönder) så den ville gärna åka ner och/eller slå mot bakhjulet. Nya bakskärmen kändes väldigt stabil på den fronten och premiär-turen avklarades galant med endast ett fåtal stänk som hittat förbi.

6 comments:

  1. Är det såna skärmar man ska på vintern ?

    ReplyDelete
  2. Bakskärmen monterades direkt efter hemkomst från söndagens tur :)
    /Henrik

    ReplyDelete
  3. Ja, det tycker jag, i varje fall på gegghösten...
    Henrik: du jobbar lite baklänges? :)

    ReplyDelete
  4. Ha ha ja de stämmer, bättre att ha skärmen på under själva passet :) Den får nu sitta kvar så till nästa pass ska den få jobba.
    /H

    ReplyDelete
  5. Du behöver en kompislapp och egolapp åxå, annars.....

    /Mattias

    ReplyDelete