Wednesday, November 24, 2010

En ny stig

Låt mig ta dig med på en resa tillbaka i tiden, till en tid innan snöstormar och ishalka. Vi kan kalla dagen fredagen den 19 november, anno 2010. På denna dag gav jag mig av på en tur med sikte på Hällebytorpstigen. Men på vägen dit fick jag för mig att jag skulle utforska lite stigar i Gölaskogen, som jag vet är full av dem, men som man så ofta bara cyklar förbi. Tanken i bakhuvudet var att hitta en väg ut till Tysslingesjön, så att man på så vis kan få en rundslinga med hjälp av Tysslinge-leden. Detta har jag i flera år funderat på men mitt enda försök tidigare resulterade i flera kilometer träsksläpa, men det är en annan historia.

För att korta ner den här berättelsen så föll det hela ut himla bra. Jag hittade fina stigar hela tiden, lite traktorspår, jag höll mig i rätt riktning, och helt plötsligt tar jag mig ut på grus-vägen som löper längs sjön, strax norr om raststugan vid leden. Jag tog sedan leden tillbaka och den var bitvis riktigt fin trots snön som då hade hunnit falla. Den långa spången på bilden nedan var också riktigt spännande.

No comments:

Post a Comment