Sunday, October 31, 2010

Hyttor, torp och dalar

Idag blev vi en trio som smakade på Kilsbergen i sin fina höstutgåva. Hyfsat torrt, solen sken, och temperaturen låg förmodligen runt 10 grader. Henrik "Blacksta" Karlsson guidade och det blev en del nya stigar och vägar, vilket alltid är skoj. En cyklist jag inte tidigare träffat, Oscar från Klockhammar, gjorde oss följe.

Jag fick ensamt ge mig av från de mer centrala stadsdelarna (slutar alla Örebroare att cykla när löven faller?) och möta upp dessa killar som bor på bästa mtb-läge vid bergens fot. Henrik visade sin standardväg upp till bergen och sedan blev det ett jäkla klättrande innan vi når stig strax efter Göljan. Du ser hela turen på kartan nedan och med transporten tur och retur stan så blev det 54 härliga kilometer idag.

2 comments:

  1. Tack för sällskapet, har haft koma hela dagen. Får skärpa mig så jag kommer i form! Roligt var det iaf. Hoppas du fick lite utbyte fast det inte gick så snabbt i backarna:)
    /Henrik

    ReplyDelete
  2. Backar ger alltid lite utbyte tillbaka och det är bara trevligt att inte vara sist som omväxling... ;) Sällskap slår ofta solocykling generellt, oavsett hastighet.

    ReplyDelete