Wednesday, November 17, 2010

Ett spektrum

It's been five days since my last confession... Det har varit mycket. Och så har jag varit lite sjuk och inte kunnat cykla. Tack för alla mejl som trillat in. Många undrar "kan du inte skriva något om vilka glasögon du kör med?". Jo, visst kan jag göra det! När vädret inte är så lockande så blir det ju en nätorder som tröst och av en ren händelse slog jag till på ett par gula Spectrum från Endura, prisvärda glas. De klara har blivit ganska repiga och de svarta används mest i bilen, de var lite väl mörka för mtb. Annars tror jag mycket på de gula, det verkar vara den bästa tonen. Jag har ett par gulglasade från Biltema som faktiskt är riktigt sköna, på det sett de filtrerar ljuset. På tal om Biltema så ska de ha monter på cykelmässan som stundar på lördag...

2 comments:

  1. Gula eller orangea "happylenses" är min favvo, men jag funderar på ett par klara till kvällar och velodromcykling.

    Testade de där Endura i butik när vi var i Skottland men de satt inte bra på mitt huvud, synd för de verkar riktigt prisvärda.

    ReplyDelete
  2. Ja, jag tycker de är riktigt fina. Det enda negativa jag upplevt är att de kan upplevas som stora när jag kör mörker med lampa på en hjälm som far runt lite, då har den ibland puttat på glasögonen, men det är ju en bagatell. Glömde annars skriva att detta var första paret som var butikspackat, av de tre från CRC.

    ReplyDelete