Wednesday, January 19, 2011

Utsläpp-insläpp

Till vänster: originalventilen från XTR-hjulen. Till höger: Notubes ust-ventil. Varför byta? Förklaringen finns i bild två; avtagbar ventil! Guld värt för att på ett enkelt och smidigt sätt fylla tätningsvätska i däcken. Ventilen kan skruvas av med en skiftnyckel men jag föredrar den där lilla röda. Och sedan är det bara att gänga dit sprutan och trycka in geggan. Jag rekommenderar.


2 comments:

  1. skiftnyckel? Finns fina verktyg för sådant. skicka ett mejl till jonas@cerro.dk så skickar jag ett så du slipper använda skiftnyckel till dina fina ventiler. Har du koll på om notubesventilerna fungerar lika bra som xtrventilerna till andra fälgar än notubes egna?

    ReplyDelete
  2. Tjena Jonas! Nu läste du väl slarvigt ändå?! :) Jag använder ju Notuebs röda verktyg som du ser på bild två...

    Notubes standard ust-ventil funkar fint till andra fälgar, sitter perfekt på XTR t ex. Men deras Olympic är ju mer special till deras egna små fälghål, den kör jag med på mina ZTR 355:or.

    ReplyDelete