Saturday, January 8, 2011

Grisen i säcken

Jo då har jag blivit med skidor då. Hade jag handlat i omvänd ordning, och besökt min far innan jag besökte Stadium Outlet, så hade jag sparat 1900 kronor (skidor + bindning + montering + pjäxa, inga stavar) och dessutom fått köra svensktillverkat. Jag hade då också kunnat matcha upp med ett par stavar från Jofa, i äkta bambu.

Nu förstår jag ju att ett par bruna bambustavar inte funkar med Kinaskidorna så det är ju bara att slå till på ett par kolfiberstavar för 2-3 tusen. Eller inte! Förfärligt dyr sport det här med skidor. Hur kan någon ens tänka sig att ge flera tusen för tillbehör i kolfiber. Befängt är bara förnamnet. Och inte kan man ut och åka på skidorna heller säger folk, de måste tydligen vallas! Nu blev det jobbigt...



No comments:

Post a Comment