Monday, January 24, 2011

Min löpning

Igår tog jag en sväng i löparskorna, innan frukost. Det kändes hurtigt och så men den främsta anledningen var att göra skäl för den tecknade helårsprenumerationen på tidningen. Men den tecknade jag bara för att få jackan. Jag är något av en premie-junkie, även om jag försöker bättra mig. Men jackan var ju fräck; en Newline Windpacket, med "extra sleevelength for biking"! Packas i fastsydd påse till mini-mini och väger bara 90 gram. Utmärkt i en ryggficka alltså.

Löpningen knäckte mig helt dock. Ett knä känns helt off och ryggen är nog av. Detta har fått mig att tacka nej till kvällspass på cykel ikväll. Men då har jag ändå nära 5 km löpning att luta mig tillbaka på i träningsdagboken... Man är lite av en atlet.


2 comments:

  1. Hm, för att vara pryltok har du ganska low-tech pannlampa. Tur du inte springer så fort för då skulle den nog slockna. ;)

    Ingick tjejen på omslaget?

    ReplyDelete
  2. Först förstod jag inte vad du menade men sedan föll poletten ner du! Trodde att du förolämpade DX-lampan där ett tag! Om tjejen så vill jag delge följande spännande fakta: på usa-utgåvan av samma tidning är hon spegelvänd med klocka på höger arm...

    ReplyDelete