Wednesday, January 5, 2011

106 till 240

Jag har uppgraderat framdäcket från Nokian Hakkapeliitta W106 till samma sak fast W240 och siffrorna är väl antal dubb då. Det är också 3 mm bredare; 40-622 mot 37-622. Jag lade beslag på det fjärde sista hos Uno Forsbergs så är du på jakt bör du inte vänta längre. Jag inbillar mig att det här kan behövas när vädret blir töa och frysa; det lär bli en del is då. Det blir fälttest av 240 ikväll då det tydligen är dags för en tur igen. Tanken är att sätta smådubbarna bak sedan, men det har jag inte orkat med idag så det blir fortsatt odubbat där.

Jo jag vägde däcken också. Inte för att det spelar så stor roll i det här sammanhanget men eftersom det är så kul att väga cykelprylar så passade jag på. Förbluffande liten skillnad: 965 mot 950 gram!

3 comments:

  1. Kör du med dubbat på pendlaren också ?

    ReplyDelete
  2. varför har du inte skrivit om det mer intressanta köpet?

    ReplyDelete
  3. Anonym: Cuben (Hooper) som jag vintertränar på har jag även till jobbet, mina hela 3 km. Så japp, dubb på.

    Lisa: var sak har sin tid.

    ReplyDelete