Wednesday, June 16, 2010

One giant leap

Nu har jag anmält mig till Mörksuggejakten, Rättvik, Dalarna. Jag körde förra året och hoppas innerligt på bättre väder i år. Många man frågade om långlopp sa att suggan var ett av de finaste, med torra lätta stigar. Jo fy tusan. Ni kanske minns regnmängderna som kom i Dalarna förra året, med diverse översvämningar som följd.

Det var som att cykla sju mil i en bäck, som sprutade ur sig grus och gegga. Allt grus och skit som stänkte upp i baken blev som sandpapper så jag slipade sönder min sadel. Cykelglasögonen (jag har linser och måste ha skydd) sattes igen direkt och spolades av med slang vid vätskekontrollerna. Men det var kul ändå, missförstå mig inte, men ändå som sagt; med hopp om bättre väder! Ingen bild på mig nedan men ett par Almbyåkare i alla fall, som får sätta bild till orden.





Foto: Rasmus Ekman

6 comments:

  1. Jag ska åka mitt första sugga i år, ser ju blött och roligt ut:)

    ReplyDelete
  2. snygg-martin gör verkligen skäl för sitt prefix här!

    ReplyDelete
  3. Jakob: Det går säkert snabbt för dig, inte minst efter fin prestation i Lida!
    Lisa: Gegga är alltid snyggt ändå...

    ReplyDelete
  4. Mycket sand i marken på suggan så det blir inte så smetlerigt. Så länge det är blött brukar det ju vara rätt ok, men det där såg mest fånigt blött ut.

    Stanna gärna och säg hej på väg till eller från...

    ReplyDelete
  5. Tobbe, jag trodde vi kunde säga hej i startfållan?!

    ReplyDelete
  6. Nä, sånt där trams har jag slutat med för länge sedan. ;P

    ReplyDelete