Sunday, June 20, 2010

Blöta berg

Det känns som att det var länge sedan jag tog en söndagstur men idag fick jag till det. Det blev ut mot Fjugesta på lite mat. Efter det letade jag på en gammal barndomsstig men åkte fel, plankade genom en trädgård men blev upptäckt och utskälld av tre stora hundar. Husse och matte var dock snälla och pekade mig i rätt riktning.

Vidare genom Lanna (klart du ska cykelpendla David, det är 9 km) och sedan in på Bergslagsleden vid nationalparken. Jag fick se ett nytt kalhygge strax innan Suttarboda. Den glesare skogen bjöd på fin utsikt över Närkeslätten.

Jag hade tänkt att köra stig till Ånnaboda men det var rätt blött i bergen och jag ville inte gå omkull på en hal häll eller rot, vilket det finns gott om mellan Suttar- och Ånnaboda. Så jag vek av ner vid Limberget och trampade hem på banvallen. Det blev mest asfalt av del hela alltså. 65 km totalt.




2 comments: