Sunday, June 6, 2010

Min nationaldag

På förmiddagen var jag en sväng till Marka och tog lite kort (finns i Örebrotråden) på de tappra som vevade runt på en kort variant av mtb-banan. Framåt kvällen tog jag mig en tur i närområdet. Jag började med att tvinga mig själv uppför Vivallakullen fyra gånger, helt emot mina motionsvanor. Sedan blev det genom Lunbyskogen, via Yxsta bort till Lillån, en kortis på Klockarängsleden och hemåt via Boglundsängen. Jag avslutade chockartat med en femte sväng uppför kullen! Backklättrandet visade snabbt (förutom att det är himla jobbigt) att greppet i "nya" bakdäcket inte bet i gräset direkt, men med lite tyngd på baken så puttade det upp mig ändå...

3 comments:

  1. Johan, du vet väl att kullen kallas för Vivallafjället på orienteringskartorna så det var riktiga fjällintervaller du fick till, grattis.

    ReplyDelete
  2. Nu har ju jag cyklat uppför Grossglockner så min erfarenhet lägger ändå Vivallakullen i just kategori kulle istället för alptopp... Men tack ändå! :)

    ReplyDelete