Monday, June 6, 2011

Surprise surprise

Olas överraskning handlade om en oannonserad träningstävling så det var bara att strappa på nummerlappen och ta sig runt 1,6 km x 6. Jag klarade dock inte av att räkna till sex. Det gick bra till tre men sedan strulade jag till det och trodde det var ett var kvar när jag gick i mål. Borde det inte finnas en sån där sista-varvet-klocka? Jobbigt var det hur som helst, inte minst för att termometern visade nära 30 grader. Sista backen ner mot varvning var som en bastu med solen stekandes på den snustorra marken. Många måndagstränande cyklister saknades tyvärr idag, det hade varit kul med mer folk som tampades i Markaskogen.

Min älskade fru var på plats och knäppte ett par sjukt snygga bilder på undertecknad...


3 comments:

  1. Du får köra med tejpbitar på ramen, rycka bort en vid varje varvning.

    ReplyDelete
  2. Kolla klockan nästa gång, 1,6km per varv!

    /Mattias

    ReplyDelete
  3. Hade glömt att ladda så den dog... Men å andra sidan kan jag inte räkna matte och cykla samtidigt ändå...

    ReplyDelete