Friday, June 17, 2011

Doktor Blå

Efter misären på Lida Loop kändes det som en god idé att pröva något nytt i tätningsväg. Jag har hört gott om Schwalbes Doc Blue så ett par flaskor inhandlades på Norra cykel. Men som synes av bild två nedan så kom jag inte alls överens med doktorn. Det gick för fan (kraftfulla ord väl motiverade) inte att få ner skiten i däcket. Varken direkt från flaskan (enligt medföljande instruktion) eller med hjälp av Notubes spruta. Det verkar vara nån tjockare gegga i flaskan som sätter igen inloppet. Hela altanen duschades ner när sprutans koppling tillslut brast när jag försökte tvinga in vätskan. Skapligt irriterad fick jag helt enkelt öppna däcket och hälla i det sista från flaskan, utan att egentligen veta hur mycket jag fick i. Nej, inte imponerad av Doktor Schwalbe hittills...


2 comments: