Sunday, October 17, 2010

Taiwanesisk kitbike

Tillbaka till paketet då så var det mycket riktigt en barncykel (24" och mer kolfiber än vad jag har på Stumpjumpern) som fyndades på rea från Pitpro. Ännu ett exempel på hur mycket pengar som rinner iväg om man läser trådar på happy. Men det var ju för bra pris för att passa. Även om det bar emot att handla av Pitpro. Min magkänsla säger bara "nej" där.

Jag tycker loggan är ful, namnet är fult och pricken över i är att de tycker det är fräckt/coolt (antar jag?) att peka finger åt sina kunder, både på sin webbplats och på kartongen. Det går verkligen inte hem hos mig i alla fall. Ja, ja, cykeln verkar i alla fall prisvärd och dottern trivdes på den.

(Jag nämner inte ens att den kom i byggsats och jag fick meka ihop halva skiten själv och bromsskivorna var felvända (!) och svaret vid kontakt var "den är monterad i Taiwan, vi ska ta upp det med fabriken.)

No comments:

Post a Comment