Tuesday, October 5, 2010

Nya vägar

Och då menar jag bokstavligen nya vägar. Det här är min tur från i måndags. Det blev mest asfalt, men även lite grusväg och lite stig. Temat var nya vägbyggen i Örebro. Via Karlslund tog jag sikte på den nya bron vid Gustavsvik (bild ett nedan). Därefter tog jag mig ut mot Marieberg och körde den nya, men ännu inte öppnade "södra tvärleden" som går från travbanan och ut till Almbro (bild två nedan). På kartan är detta nere till vänster men enligt kartan finns alltså ingen väg där. Sjukt spännande va? Jag tog mig vidare runt Hidingsta och sedan in på kända domäner från måndagsträningarna för att avsluta genom Oset och Rynningeviken (sista bilden).

2 comments:

  1. Konstig riktning vid travbanan. ;)

    Hade du bara orkat trampa ut till St. Mellösa hade du besökt syrrans alla gamla jaktmarker. Vivalla, Ladugårdsängen, St. Mellösa och Mosås.

    ReplyDelete
  2. Bra att du är uppmärksam! Men man måste cykla så, dels för att komma över järnvägen och sedan för att komma upp på vägen som börjar i form av bro, över nämnd järnväg... :)

    ReplyDelete