Friday, May 14, 2010

Sub 10

Jo Stumpjumper'n kom med "over sized" 31,8 mm-styre och stam, som de flesta hojar nuförtiden. Eftersom jag har ett par trevliga 25,4-styren hemma som jag ville testa med så blev det en ny styrstam från KCNC (122 g), från Clee, tillsammans med bromsskivan.



Med denna monterad och ett Easton EA70-styre (samt barends) var det dags för vägning. Galet nog stannade vågen på 10 blankt, jag som skulle under! Jag tog då en borste och skrubbade gammal lera som satt fast i däckmönstret och ta-fucking-da! :)

5 comments:

  1. Haha, nästan fusk att topsa däcken. ;)

    ReplyDelete
  2. Ja, dessutom lite fånigt då jag skulle kunna skala 200 gram om jag orkade byta bakdäcket. Men det är gegga i och det verkar geggigt...

    ReplyDelete
  3. Bra jobbat. Var nu duktig och drick en liter carboloader imorgon. Sippa lite under hela dagen så slipper du möta väggen på söndag. Tröttheten kanske kommer ändå men men..det visar sig./ Ola

    ReplyDelete
  4. Du Ola jag har precis dragit i mig 6 dl av det där. Fy fan vad äckligt det var. Riktigt illa. Måste ju var grymt bra eftersom det säljer... :)

    ReplyDelete
  5. Cooolt... Du blir snabb imorn i backarna runt Billingen! :)

    See ya'

    //Jonas

    ReplyDelete