Sunday, April 8, 2012

Lerigt i Eker

Söndag igen och nästa träningstävling stod på schemat. Denna gång i välbekant terräng i Eker, på rätt sida om stan för mig. Delar av banan blev på den klassiska Eker-rundan men Magnus P hade hittat en del nya stigar som syddes ihop till en bra runda på 1,7 km.

När vi provrullade runt 10-tiden var den enda delen som kunde bli kladdig riktigt frusen så det kändes tryggt. En timme senare när starten gick hade dock solen gjort sitt så cykeln fick en lerinpackning även denna gång.

Jag dalade ner till en sjundeplats idag. Jag hade velat bråka mer med femman och sexan men mitt X King framtill bestämde sig för att släppa ut en massa luft på sista varvet så jag fick nöja mig med att vingla in som sjua.

Med en sekund tillgodo höll jag (ovetandes) herr Wengelin bakom mig, så jag slapp bli varvad med hans straffrunda som grädde på moset...

No comments:

Post a Comment