Sunday, October 9, 2011

Kumlacrossen kollar form

Jag hade inte tänkt köra Kumlacrossen men när jag var där dagen innan och släpade staket så blev jag ändå sugen. Och dottern skulle köra, så det blev en efteranmälan till sportklassen, dit vi crosslösa är förpassade. Och det är för övrigt lagom motstånd för min kapacitet så det passar mig utmärkt. Andreas Johansson, som vann klassen, stack som ett skott och luckan växte under loppet. Jag fick tampas med Mats Rönnbacka, som retsamt tog sig förbi strax innan upploppet.

På äkta cykelmanér har jag en förklaring till hur så kunde ske. All luft hade halkat ur mitt backdäck så sista varvet gick mer eller mindre på fälg. Och sedan blev jag varse att bytet av vevparti hade mått bra av lite framväxeljustering. Kedjan ramlade ner från stora klingan och ville sedan inte komma upp igen. Ja, ja, Mats valde ju ändå väskan så det gjorde inget att han kom före...

Tack till Linn Hollanti för bilderna!



No comments:

Post a Comment