Saturday, May 7, 2011

Omkörd

Jag körde över bergen en snabbis idag, på väg ut till Fjugesta. Det blev banvallen ut, upp till Suttarboda via Limberget, sedan Bergslagsleden (bild 2 nära Suttarboda, oslagbar utsikt) ner till Garphyttans nationalpark. Sjukt fin del av Leden. På vägen dit blev jag dock ifattkörd och omkörd av två äldre herrar som jag aldrig ens såg komma. De måste tagit in på mig i backen i Latorp där jag kroknade. Tyckte jag hade hyfsat hög fart fram till dess men därefter dök de plötsligt upp och ångade förbi så att jag bara kände vinddraget. Ytterligare ett kvitto på hur trött och klen jag är. Plånboken är full.


5 comments:

  1. Hade dom Rocky Mountain Kläder? Isåfall var det Kjell och Bert.

    /Mattias

    ReplyDelete
  2. De körde så overkligt fort så jag hann inte se vad de hade på sig...

    ReplyDelete
  3. Men du han ju fota så jag kan med ganska stor säkerhet slå fast att det är Kjell och Bert av kläderna att döma.
    /Thomas J

    ReplyDelete
  4. Är du säker Thomas? Jag tycker det ser ut som Lasses gamla Balance-tröja och isf är det Lasse och Björn, men Rocky-tröjorna är rätt gula dom med :-S
    /Mattias

    ReplyDelete
  5. Ja, när du säger det så kan det nog stämma. Sist jag såg dom så var det alla tre. Alltså Kjell, Bert och Lasse, men på rullisar.
    Naturligtvis i nämnda tröjor. Därav sammanblandningen :-)
    /Thomas

    ReplyDelete