Wednesday, December 1, 2010

Lucka ett

Första december och dags för julkalender då. Jag tänkte 24 bra saker (om jag hittar så många) som jag lyckats köpa under min korta tid som cyklist. Idag: SRAM:s Powerlink! En oumbärlig underbar liten sak. Jag brukar slänga med en trepack då och då när jag beställer. De går åt och försvinner ju så lätt. I senaste MBUK kan man läsa om Emily Battys lösning att tejpa fast en länk på vajrarna, kanske inte så dumt. Själv har jag min i en liten förstahjälpenask i ryggfickan.

3 comments:

  1. men sluta...Att du inte nämner att jag har haft så i flera år. Kedjelåset fasttejpat på kablarna. det är kanon men samtidigt spelar det ingen roll om kedjebrytaren glöms hemma vilket oxå har hänt en gång.

    ReplyDelete
  2. Ett annat bra knep är att sätta skruvar till pedalklossarna i flaskställhållarna (fast bättre är så klart att montera dem med gänglåsning i skorna).

    ReplyDelete
  3. Haha, vad fan Ola, hur ska jag veta det?! Du är ju med i MBUK så sällan...

    Tobbe: Jag har faktiskt aldrig fått loss en kloss eller skruv trots utan gänglås. Jag drar åt så himla bra ändå, man är ju rätt stark.

    ReplyDelete