Friday, August 6, 2010

Tunnbindare

Nej men en sån här blev det då... En så kallad hybrid – lite bra på allt, inte riktigt bra på något, är väl definitionen. Kravlistan såg ut som följer:
  • Inga utanpåliggande växlar
  • Hyrauliska skivbromsar
  • Inga vajrar under diagonalröret
  • Fästen för skärmar
  • 28 tum hjul
  • Stel gaffel.
Det finns inte många cyklar idag som uppfyller allt ovan. Men en Cube Hooper träffade profilen och det blev till slut en 2009:a från Häggs, då jag gillade den vita mer än årets helsvarta. Jag tror inte att det är annat än lacken som skiljer.

Det var faktiskt första bilden nedan som fällde avgörandet, visst är den säljande? Bilden efter är då på min cykel och jag som fotar, vilket tydligt påskiner att jag är oförmögen att prestera något liknande... Och inget snack om shortsen – rakt styre på hybrid = shorts.



1 comment: