Sunday, August 1, 2010

Solig lördag

Det strålande vädret på lördagen lockade så det blev en solotur till Amboberget, som jag länge velat ta mig över. Den som läser tidningen vet att Kilsbergen tog mest regn i Sverige häromdagen, 80 mm, och det har tagit ut sin rätt här och var i bergen. Jag fick forsera en bäck som blivit flod och jag cyklade på en bilväg där bil inte längre var ett fordon som kunde ta sig fram.

Nåväl, Amboberget bestegs – formodligen mer lättcyklat torra dagar – och jag fortsatte sedan på Bergslagsleden mot Mogetorp för att gena vid nästa rundslinga. Jag plaskade vidare på leden fram till Lockhyttan och tog där lite andra blöta stigar hemåt. En trevlig tur på 50 km.







3 comments:

  1. Nästa gång du är så nära Hålahult..Ta bergslagsleden mot Mogetorp. Det är nog den härligaste mtb-sträckan som finns. Sen upp mot skärmarboda är den lite sämre (stenig) men okej. Vilket håll körde du över Amboberget? jag kör hellre över det från norr till söder.

    ReplyDelete
  2. Jag tog berget söder-norr, kan tänka mig att omvänt är bättre! Bergslagsleden till och från Mogetorp körde jag idag, i ösregn. Rapport kommer i morgon! :)

    ReplyDelete
  3. Du har väl bara typ åtta mil till Karmansbo så du hade ju kunnat cyklat dit och fikat med oss istället. ;)

    ReplyDelete