Tuesday, July 5, 2011

Orientering runt Örebro

Nu var det flera dagar sedan jag skrev. Jag blev helt tagen av det här att bo i landets bästa idrottsstad. Jag tänkte att det kanske räcker med att bo här för att prestera, så jag slutade helt enkelt cykla. Men sedan snackade jag runt lite och det var inte så många som trodde på den teorin och vissa (Tobbe) verkar inte ens associera cykling med idrott. Så det var bara att sätta sig på hojen igen.

Kroppen är ju van att träna på måndagar så det blev lite måndagsträning igår, med den skillnaden att jag körde ensam istället för i grupp. Det blev en klassisk "Örebro runt", men med viss förlängning mot Ekeby-Almby, där jag visades nya stigar härom veckan. Jag hade ritat in den turen på terrängkartan och den kom väl till hjälp vid alla vägval. Vid Framnäs tog jag vägen genom en kohage och hade en riktig encounter. Jag tror direkt att de ska anfalla som en vild tjur och blir livrädd men de verkar ganska fromma. Jag väntade dock tills jag stod på gallerpassagen innan jag vågade fota.

60 km blev det. En mil på det så är Mörksuggejakten avklarad. Dags på söndag!



1 comment:

  1. Jag är rätt osäker på kossor, de brukar inte bekomma mig även när de nyfiket kommer närmare. Sist jag trampade i Kinnekulle var det dock en ko som lät helt vansinnig i sina vrål som kom närmare, då tyckte jag det blev obehagligt...

    ReplyDelete