Sunday, September 19, 2010

Lappkast

Igår blev det en tur ut till barndomshemmet i Fjugesta, gratis mat och så. Jag provade lite nya vägar ut men lyckades ta fel väg på ett ställe och fick vända. Det är så himla irriterande att behöva göra det (båda åka fel och att vända), inte minst när man ska passa en tid. Det är ett spännande val man ställs inför, när vägen blir mindre och mindre och plötsligt tar slut. Ofta går jag då på karta och tycker "jag borde komma fram här, det är bara en kilometer" och så mosar jag på. Det brukar bli pulsa och släpa genom blåbärsris och ett och annat kärr, klättra över nå't krondike. Men det är inte alltid man har tid med en sådan karaktärsstärkande utflykt så igår kändes det helt rätt att vända.

Denna tur blev också invigning av nya jackan. En Assos Airjack 851, dyrt high-tech (recension finns på youtube). Assos säger att det är en vinterjacka med temperaturen 0-8 plusgrader, så det är en väldigt mild vinter då. Igår när det var runt 10, regn och blåst, så var den riktigt jäkla skön, med bara en undertröja. Det ska bli intressant att se till hur låga temperaturer den kan gå. Enda negativa hittills: vissa Thriller-vibbar...


4 comments:

  1. Bara en handske och vit, får man hoppas?

    ReplyDelete
  2. Självklart! Jag körde även i hatt men valde att klippa bort det på grund av hjälmdebatten...

    ReplyDelete
  3. bra att du körde med hatt med hakspänne ändå, så du slapp hålla fast den med ena handen i utförsbackarna

    ReplyDelete