Saturday, July 17, 2010

Jägare och byte

Min aktivitet sedan suggan i söndags har bestått av löpning, vilket var bra länge sedan jag gjort i återkommande form. Cykeln väntar fortfarande på lite puts, fast i mekstället. I onsdags fick jag då för mig att löpa femman i Karlslund, för att börja nöta inför Jogga jorden runt, som går av stapeln i höst. Jag sprang långa och noggranna kurvor för att få en bra gps-rutt och för att kontrollmäta spåret (ja, jag har ett visst kontrollbehov). Nog var femman ganska exakt just 5 km och klockan stannade tidigare än vad jag är van vid – nytt personligt rekord!

Smått taggad av detta blev det ett nytt besök i spåret igår. Och min Garmin Forerunner fick göra lite mer nytta än den brukar (bara logga rutt) och bjuda på mitt pers i form av spöke att jaga. Himla kul med lite tävling, i all min ensamhet i spåret, och väl i mål slog jag mig själv med 105 meter. Ytterligare några sekunder slipade således! Och tiden då? Ja någon löpare är jag inte så den är förstås hemligstämplad.


No comments:

Post a Comment