Sunday, July 25, 2010

Gå inte

Idag vräker regnet ner så det var tur att det blev en tur igår (eller hur Ola?). Jag avverkade 70 km, mestadels grusväg. Det blev Frösvidal, Mattsabacken upp (alltid kul!), sedan iväg över skjutfältet, där det gäller att sitta i sadeln då det inte är ok att gå till fots... Jag hade tänk att ta mig in på Bergslagsleden långt tidigare än vad jag gjorde men jag missade den påfarten. En stor del av planerad stigåka försvann därmed. Vidare till nationalparken och grusvägen upp till Suttarboda, ner via Limberget och sedan banvallen hemåt.

Tre dagar sedan förra turen och skillnaden i väder och temperatur är påtaglig. Från 30 grader och bättrad solbränna till halva gradantalet, kyligt regn och glad över att jag valde knävärmarna... Med hopp om bättring!




2 comments: