Saturday, April 17, 2010

Tappa tempo

Jag har haft problem med att kedjan hoppat på single-speedar'n. Såg häromdagen att bakdrevet (16t) tappat en tand, hur nu det kan vara möjligt! Igår monterade jag därför det andra drevet (18t) som jag fick med DaBombs 9-1 konverteringskit. Det blev dock inte bra. Jag fick förlänga kedjan, minimalt, men då hamnar bakhjulet för långt bak när jag spänner kedjan. Förmodligen blir utväxlingen inte värst bra heller. Nej, jag får nog beställa en ny 16t vid tillfälle...

3 comments:

  1. 16T är från en gammal kassett? Ser ut att vara försvagande växlingsramp där tanden saknas?

    ReplyDelete
  2. Nej, den trasiga 16t kom också med DaBomb-kittet så den ska vara gjord för uppdraget... Jäkla skräp :)

    ReplyDelete
  3. Knepigt med urgröpningen om det är ett SS-specifikt drev.

    ReplyDelete