Tuesday, September 4, 2012

Tour Modéen

Kungsör är ju nästan nästgårds så jag föll för frestelsen att prova en XC-tävling. Utlovade lätta stigar bjöd ändå bitvis på lite stök och veckans regn gjorde gräset tungtrampat och skogen skapligt lerig.

Årets träningsmängd och form pekade på sportklass och det var också där det fanns en massa Almby-åkare att bråka med. Jag lyckades med nöd och näppe hålla undan för Zaxin, och inser att mer träning är att rekommendera om jag ska lyckas med det igen.

Av 26 startande rullade jag in på sjätte plats, 3:45 efter segraren, men det visste jag inte förrän i efterhand. Nog tyckte jag dock att jag hade fler än två före mig i mål så jag blev smått förvånad när jag ropades upp till pallen.

Inte full koll i Kungsör kanske. Fråntagen ett brons i efterhand alltså. Odopad.




No comments:

Post a Comment