Tuesday, March 20, 2012

Detaljer

Eftersom Ola blev helt till sig i trasorna av det oväntade besöket ville han visa hela Kilsbergen i en rasande fart. Det blev därför en ganska slitsam resa, med tanke på att den kallats för "lugnt tempo" på förhand. Klättringen upp till Rusakulan (första toppen i höjdkurvan) har jag gjort förut och den är rejält jobbig. Det blev inte lättare av den våta marken.

Sedan snurrade vi tillbaka via Klockhammar och började ta oss upp till Kilsbergsstugan på en grusväg jag aldrig tidigare valt. Den visade sig vara riktigt elak och ville aldrig ta slut (andra toppen). Det blev inte lättare av att marken var vattensjuk och seg som en dränkt skumgummimadrass... Så här i efterhand har jag förträngt att jag gick en bit.

Min klocka stannade på drygt fem mil och tre timmar. Det ger en medelhastighet på 17,2 km/h, helt OK fart med tanke på klättringarna.


No comments:

Post a Comment