Monday, March 7, 2011

Åktursjournalen

Innan Indienresan beställde jag lite läslektyr från Just Riding Along. Jag minns inte riktigt hur jag fick nys om The Ride Journal men det skulle vara fräcka saker. Jag orkade inte läsa så mycket på resan så jag vet inte vad jag ska tycka om The Ride. Den är i alla fall väldigt långt ifrån en vanligt tidning. De beskriver det bäst själva:

"The idea was to create a journal of personal stories. Bikes have changed people’s lives in so many ways and we wanted to gather a small selection of these tales. We didn’t want to give reviews or race reports, we wanted to get under the skin and expose the passion that flows through riders veins."

Berättelser från cyklister alltså, inlindade i snygga bilder. Till och med de fåtal annonserna känns handplockade och anpassade till journalens design. Kanske saknade jag helt enkelt de färgglada annonserna med alla REA-bubblor...

2 comments:

  1. Jag köpte den övre på Tate Moderns butik, begrep mig inte heller på den vid en första anblick - och någon andra har den inte fått än. :)

    ReplyDelete
  2. Haha, nej, det är ungefär så det känns... :)

    ReplyDelete