Thursday, February 3, 2011

En sittplats

Jag hade slängt på den här, min gamla Selle Italia SLR XP, på Scandalen men den var inte så bekväm, tyckte frun. Och jag har väl aldrig själv tyckt att den varit den skönaste myssadeln heller. Så den åkte upp på happyannons igår kväll. I morse var det 6-7 sugna spekulanter så kanske gick den för billigt, som någon antydde. Jag tyckte det var ett lagom pris för en begagnad och sliten sadel så det hela känns bra för min del. Jag hoppas köparen får glädje av den. Och på vår köplista finns nu en damsadel. Efter en scan på happy så lutar det åt en Specialized...

3 comments:

  1. se till att hon får mäta vilken bredd hon ska på sadeln innan också, då är specialized guld. jag har en utmätt toupé 143 (men har hört att damvarianten ruby ska vara fin också), den är fan som att sitta och cykla på ett moln trots att den är tunn och lätt. helt klart mycket värt det.

    ReplyDelete
  2. Japp, hon ska få sätta sig på lite papp till en början. Spec Jett och Ariel har nämnts i diskussionerna. Din Toupé är väl inte en dammodell?

    ReplyDelete
  3. vet inte om det är en dammodell, men det är ju oväsentligt när man måttar ut den. jag tror att alla damcyklister här i stan har den modellen faktiskt just för att dne är så bäst, med något enstaka undantag.

    ReplyDelete